fredag 2. juli 2010

Bilferie med barn ♥

Om 10 dager starter vi på ferien.Siden vi bor i Nordnorge,er jo veien litt lenger. Vi skal kjøre Sverige ned & til Billund i Danmark. Der vi har leid feriehus i 3 dager. Rett over veien er LEGOLAND. Kjører Norge hjem igjen. Vi blir å bruke 4 dager nedover,derav 2 netter blir i Stockholm.Syns det er veldig fint å ha det planlangt.Men med å ha ei på 1 år & en på 4 år kan det jo bli utfordringer.
Danmark2010
Så kommer alle de spørsmålen jeg sitter med i hode. Jeg liker å planlegge ting,sånn at jeg vet hvordan ting blir.. spesielt når jeg har med barna. Så det jeg lurer på er om noen har noen gode tips å komme med? Noen jeg huske på? Noe som er lurt å ha med seg på en lang biltur? Leker,mat,osv..Er mye å tenke på,det skal være sikkert å vist.
Er sikkert mange av dere der ute som har hatt lange bilturer med barn å som har noen gode tips å komme med.Jeg blir veldig glad & takknemmelig vist dere vil dele de med meg
Ønsker dere alle en kjempe fin fredag!
Klemmer fra Christina

6 kommentarer:

  1. Kjølebag til kald drikke og mat,som kan kobles til sigarettennern.
    Dvd-spillere til barna.
    Ta med en ball eller noe dere kan leke med når dokk tar pause :-) Eller prøve stoppe der det e lekepark.

    Danmark e så utrolig fint!! Lyst å dra dit selv,men tror det får bli en annen sommer.
    Får slenge inn om jeg kommer på nå mer :-)
    Klem,Irene ♥

    SvarSlett
  2. hei..
    når vi kjører langt med vårres barn-tar vi med dvd-skjermer i baksettet(har slike som festes på stolryggen),leker,mat,hodepute,-når ongene ser film er de superfornøyde og vi voksne kan kjøre langt:)-god ferie:)

    SvarSlett
  3. Gled dere - elsker å være i Danmark!
    Tips på turen..- anonym over har et smart tips med kjølebag!
    Ellers gjeldere det vel bare å ikke pakke FOR mye,
    og ta med noe som ungene kan underholde seg med i bilen:-)
    - OG godt humør;-D
    God ferie snuppa,
    klem Hege.

    SvarSlett
  4. Ett lite tips vi fikk i fjor på kjøreferien ang lille Johannes.
    Ta stolen ut av isofixen, sånn at stolen kan bekkes litt bakover, så slepp det å bli så tungt i ryggen til den lille :)
    Men seff visst stolen kan justeres så e det jo greit :)
    Kjekt me små stopp av å til, bare førr å få dem til å få strekt litt ut :)
    Dvd, leka, bøker, spill (DS, PSP)& ikke minst headset (så mamma å pappa ikke bli gal av alle lyda...hehe)

    Det va det æ kom på nu :D

    SvarSlett
  5. vi skal også på bilferie, og i tillegg til dvd spiller som storesøster ikke kan se så mye på i lengden for da blir hun kvalm. så har vi da kjøpt små mp3 spillere til dem begge som de kan høre på. musikk og lydbøker. så har jeg kjøpt masse små ting, litt snop og andre dill dall som jeg pakker inn i små pakker. så når ungene blir surkene i baksetet så finner jeg fram en pakke hver :) og det fungerer supert.

    Marianne

    SvarSlett
  6. Hei, og takk for hilsen i min blogg:)

    Vi kjører fra Tromsø til Lofoten hver sommer, og har gjort det siden lillemor var 3 mnd gammel. Blir for 8-9 timer i bil - og det har i grunn gått kjempefint hvert år. Nå er jenta mi 4 år, og sover skjelden i bilen. Hun kan ikke se på dvd/tegne/lese for da blir hun bilsyk. I år har vi kjøpt seaband å ha rundt handleddet hennes for å se om det hjelper på kvalmen..

    I allefall vi kjører helst når det er kaldt ute, eller regn. Da er det ikke varmt i bilen. Hun har aldri på mer enn tynn bukse ogt skjorte i bilen. Får ikke mat - da det gjør henne mer kvalm, vi stopper heller når vi skal spise. Hun har mp3 spiller med musikk og lydbøker, og små figurer hun leker med. Stopper heller ett langt stopp på flere timer, enn mange små.. Gir heller ikke snop i bilen, annet enn tyggis.

    Det var noen tips fra meg. God ferie:)

    Klem Lillebølla

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com