mandag 23. april 2012

Min lille prinsesse begynner å bli stor


.. og for mamma hjerte kan dette være litt vedmodig.
Men sånn er det med tiden.

Vi har plagdes med magen til Isabella i nesten ett år nå. Hun har ikke ville fått av seg avføring. Etter mange legebesøk,osv osv.. (føler vi har prøvd det meste),så ble jeg meget tom for ideer. Jeg var lei,frustrert,lei meg,trist for at hun plagdes så,sliten,osv. Så jeg bestemte meg for at nå måtte legen sende oss vidre slik at vi fikk finne ut av om det var noe annet som plaget henne. Hun kunne gå opp til flere uker uten å få av seg,å vi alle vet jo hvordan avføringen blir da. Au au au...! 
Dette har da gjort at vi har måtte utsette bleieslutt,for det gikk bare ikke. Men plutselig for en måned tilbake ville hun bli stor jente. Hun ville ihvertfall tisse på do. Hun ble kjempe flink til dette,sa ifra at hun ville på do. Så på dagen sluttet hun med bleie fort. Dette gjorde også utslag i at hun viste hun måtte bæsje på do også. Hun fikk ihvertfall av seg avføring 2 ganger i uken,å det er mye iforhold til hvordan ting har vært. Vi er overlykkelig over at hun slipper å plages så masse nå. 

Vel i går kveld når hun ble lagt ble hun lagt med bleie på.. Når jeg skulle legge meg i 23 tiden skulle jeg sjekke henne,da hadde hun selv vært å kledd på seg truse. Jeg tenkte at da var tiden inne for å slutte med bleie på natten. 
Hun våknet kl 0120 å sa hun måtte tisse. Vi gikk på do,og hun sov til kl 0900 . 
Flinkeste Isabella. Så da er bleie tiden over for lillesøster. 

Hvordan har dere gjort det med bleieslutt hos dere? 

Nå koser vi oss med tvtitting,solen skinner ute & snart kommer storebror hjem fra skolen.

Ønsker alle sammen en nydelig mandag 

8 kommentarer:

  1. Huff, hørtes ikke noe kjekt ut, stakkar lita! Vi alle vet vel hvordan det blir da ja, og det er ikke noe kjekt! Så flink hun er! Nesten litt moro at hun selv tar initiativ til å ikke ha bleie på natten. Flinkis :)

    Nydelig mandag til dere og :)

    SvarSlett
  2. Så flink hun er, og så fint at magen blir bedre;) Ingenting er verre enn at de små har vondt, vår minste har også slitt med magevondt i noen år nå, ikke noe moro!

    Veldig fint kort du laget nedenfor her også;) er noe spesielt med å få et hjemmelaget kort;)

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei!Jeg har ei jente på nesten 3,5 år som har sliti med bommelommen i over et år nå.
    Hun holder igjen og klarer ikke å få den ut.Vi må derfor sette klyx noen ganger og hun har i perioder gått fast på Laktulose.
    Når dette pågår har hun så vondt at hun bare skriker og hun klarer nesten ikke å gå.Vi har ikke fått noe henvisning videre fra legen og jeg er litt skuffa.Syns ikke at de små skal gå å være plaget med dette.
    Så her er også bleieslutt langt unna føler jeg,men det kommer nok:)

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  4. Så utrolig flink da! Må har vært tøft for henne å ha slik stakkar.

    Vi sliter litt med bæsjingen. Hun liker ikke å bæsje. Men i går fikk hu det til å da sa hun "det gjorde ikke ao" så hun har nok blitt skremt en gang. Hun bruker ikke bleie utenom når hun må bæsje. Men hun sier ikke ifra så må være på vakt på ettermiddagene. Men hun har aldri hatt uhell på natten å det har vi vært heldige med da. Så håper det snart går seg til.

    Lykke til videre. :)

    SvarSlett
  5. Uffda, det hørtes ikke noe serlig ut!Håper at det går seg til..
    Vi har ei tulle på 2,5 år og skal begynne med bleieslutt til sommeren.
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  6. Så flink hun har vært!
    Her ble det bleieslutt i januar da Tuva var 2,5 år - gikk over all forventning. Har bleie på natt enda, men den er tørr så vi vurderer å slutte med det snart også :)

    SvarSlett
  7. Så flink jente! :)
    Jeg har ei som ble 2 år i februar, og vi øver nå på bleieslutt.
    Igår tisset hun på potta for første gang. :)

    Håper hun blir bleiefri før lillesøster kommer i juni. :)

    SvarSlett
  8. Hei hei.
    Så deilig det må være at hun ønsket å slutte selv!
    Kjenner jeg føler veldig med dere og ikke minst Isabella som sliter med å bæsje. Håper det går bedre med henne nå, og at det ikke er noe fysisk galt.
    Har selv to gutter (og meg selv), som ikke tåler laktose. Vet at mange barn da kan få veldig hard mage. Kan være verd å be om en laktosebelastningstest om hun ikke blir bedre.

    Lykke til :)

    Marit

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com