søndag 6. mai 2012

Litt hagehjelp å få?


En nydelig dag her i nord,ikke så masse sol men en deilig dag å tilbringe ute.
Jeg har holdt på litt i hagen. Luket vekk ugress,å har plutselig sett at det kommer opp noen blomsterlignende saker.



(Fant ut hva den heter,den heter blåstjerne) 
Er dette en blomstersort,eller er det "ugress" som jeg kan luke bort? Syns jo blomsten i seg selv var veldig fin. 
Så da lar jeg den få gjøre seg fin i hagen. Syns jo fargen er nydelig!


Noen som vet hva som kommer her,eller er det bare ugress det også?
Har aldri vært noe hagemenneske,men når man får seg hus & hage syns jeg det er gøy med litt kunskap der også.
Så hjelp meg gjerne dere som kan,da blir jeg glad!

Hageklem kommer herfra 


6 kommentarer:

  1. Den blå blomsten er en liten vårblomst som sprer seg overalt! Både vi og naboene har plenen full! Vakre, jeg liker de. Men tror mange forbanner de ;) De blir borte av seg selv når plenen klippes og kommer tilbake like glade neste år. La de være, hvis det er de jeg tror det er da . haha...har bilder av mine på bloggen som ble lagt ut for en uke eller to siden :)
    Lykke til med hagelivet. Her er vi flinkest på plenklipping og ikke så flinke med blomster og busker :/
    Fin søndag til deg!!

    SvarSlett
  2. Skulle gjerne hjulpet deg, men hage er vel ikke min sterkeste side hihi;)
    Her blir det kjøpt planter og satt i krukker på verandaen, enkelt og greit syns jeg:)
    Lykke til med hageplanleggingen:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  3. Jeg kaller de blå blomstene for Scilla; kjært barn har mange navn. Det er en løkblomst som gladelig kommer igjen og igjen.... Jeg synes de er kjempefine, og vil tatt vare på dem.
    Den nederste er også en hageplante -en staude. Litt usikker på hva den heter ut ifra bare bladverket.
    Lykke til med hagen!

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  4. Så nydelig blogg, har du laget designet selv?? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det er nok jeg selv som har laget det,ja :-))

      Slett
  5. Du har gjerne funnet ut av d nå, men den siste er en staude som heter akeleie..

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com