tirsdag 11. september 2012

F o t o - Litt nytt dukker opp i fotoutstyret

 
canon 500D – Canon EF 50 mm 1.4
God morgen!
I min veske ligger et Canon 500D kamera. Er egentlig fornøyd med det,men kjenner
at lysten på og utvide utstyret er på plass. Vel,det blir ikke akkurat nå. Men tenker om
en liten stund kommer Canon 7D hjem til meg.
 
Når jeg kjøpte kameraet fulgte en standard objektiv med, Canon EF-S 18-55mm .
Ok objektiv,men ikke noe over det. Så jeg ville ha noe nytt,og jeg som ikke har en eneste
tålmodig muskel i meg (ikke når jeg venter på pakke i posten ) kjøpte jeg meg et objektiv til
Artig med noe nytt,så ikke lenge etter kom lysten på noen nytt.
Da kjøpte jeg Canon EF 50mm 1.8 , et kjempe flott objektiv for en billig penge.
Brukte det objektivet til det meste,helt til jeg ønsket 50mm 1.4,så jeg kjøpte det også.
Canon 50mm 1.4 er mitt desidert favoritt objektiv!
 
Nå kjenner jeg at lysten for å ta litt mer makro bilder er her. Jeg vil lærer meg det,så i går bestilte jeg meg et nytt
objektiv.
Den nye er Canon EF 100mm F2.8 USM Makro . Gleder meg så masse til jeg får det hjem!
 
Hvilken fotoutstyr har du? Og hva er ditt favoritt objektiv?
 
Ønsker deg en finfin dag
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Jeg tviholder på mitt gamle Canon eos 350D:) Bytter det ikke ut for alt i verden før det tar kvelden, og nå har jeg hatt det i over 6 år:) Til mitt kjære kamera har jeg standardojektivet som jeg aldri bruker, og så har jeg et Sigma 18-200mm og et Digital Concepts vidvinkel og macro objektiv i ett:) meget fornøyd, og mamma har en blitz liggende som un aldri har brukt tror jeg, så jeg skal prøve å smiske meg til å få det etterhvert:)

    SvarSlett
  2. Jeg er (og har alltid vært) Nikon-jente. Så her sjonglerer jeg mellom et nikon d7000 og d700 (fullformat).
    Favorittobjektivet må være enten 30mm eller 50mm, men merker jeg er helt avhengig av den eksterne blitsen nå som vi går mot mørkere tider :)

    Ps. Digger bloggen din, du tar så nydelige bilder og har virkelig en fantastisk søt familie :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Har et Olympus e510 som jeg elsker! - men som trenger utskiftning. Og jeg aner ikke hva jeg skal gå for. Har jo objektiver som hører til Olympus , men vurderer Nikon. Huff, at det skal være så masse å velge mellom. . :)

    Synnøve

    SvarSlett
  4. Vi har et 550d og ett 5d i hus, men jeg sverger til 550d'en. Det andre er så stort å klumpete syns jeg...

    50mm 1.4 er en drøm!!! Har hatt det i en del år, så nå må det på service. GRUER MEG til å være uten i et par uker. HULK! Har også 50mm 1,8, men er jo laaaangt fra det samme.

    I tillegg har vi 100mm, 100-400mm, 28-300mm, 11-16mm og 17-40mm. (Nå ble jeg litt skremt faktisk...)

    Godt lille-lørdag til deg♥

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com