onsdag 23. juni 2010

Forlovelse ♥

forlovelseblogg

I dag er det færre som forlover seg før de gifter seg. De er som regel samboere uten å være forlovet før de gifter seg. Mens noen forlover seg & er forlovet i mange år før de gifter seg. I følge gammel skikk er forlovelse en klar beskjed til familie, slekt og venner om at hun eller han har bestemt seg for å gifte seg. Familie og venner forventer da at det blir bryllup i nærmeste fremtid.

Med enkle ord kan man si at forlovelse er ventetiden frem til man skal gifte seg med hverandre.

Å det finnes ikke noe riktig eller galt.Hver & enkelte gjør sitt valg,forhåpentligvis det som føles mens riktig for det paret. Dette er bare min mening om dette.

Vel.. Min mening er nok utav den gammeldagse typen. Jeg ønsker ikke å forlove meg før bryllupet er bestem & jeg ønsker ikke å være forlovet i mer enn 1 år før bryllupet. Jeg ønsker at forlovelsen skal være starten på ekteskapet,å at forlovelsen er over 1 år senere når vi gir hverandre sitt ja.

mening ang forlovelse

Gleder meg til å høre DIN mening om dette!

Ha en vidre fin kveld (ferie)

11 kommentarer:

  1. Ikke så gammeldags av mæ :)
    Æ drømme bare om frieriet.. så kan vi gifte oss når vi har råd til det..
    Men ja æ SKAL være gift lenge før æ bli 40!!
    Eneste kriteriet æ sett :D hehe

    SvarSlett
  2. Hei.

    For min del var det riktig å forlove meg før jeg giftet meg. Men hva andre gjør spiller ingen rolle. Jeg er ikke en sånn pekefinger på hva som er rett og galt. Vi lever jo i et fritt land. Jeg vil ikke kalle meg gammeldags, men jeg er for tradisjon personlig.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  3. Vi forlovet oss bare noen uker før bryllupet stod. Hva andre gjør må være opp til dem, så lenge de forlover seg bestemt at de skal gifte seg en dag. Jeg reagerer på at det er mange som forlover seg uten mål og mening. Her i byen var det nesten en trend en stund.

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  4. Hvilken underbar blogg du har! Helt nydelig!! :)
    Igår var en sommardag som var helt toppen, idag har dagen startet overskyet men kan krysse fingrene för att solen kommer frem idag å!

    Håper dere får en herlig dag : ) !
    Klemmer fra Maja

    SvarSlett
  5. ja det er så utrolig deilig med sommer nå! Håper dere får samme været snart!
    Ha en kjempe fin dag du også. Kjekt at du la igjen en hilsen.
    Klem fra Annette

    Også må jeg si meg enig i at når man forlover seg så er det meningen at man gifter seg innen 1år eller max to, mener jeg da! =)

    SvarSlett
  6. Jeg vil gjerne forlove meg før jeg gifter meg. Enig med deg. Selvom jeg godt kunne vært forlovet lenge før jeg gifter meg.
    Ha en fin dag.
    Legger meg til som følger her :-)

    SvarSlett
  7. Uuuups. Jeg vil gjerne også være forlovet før jeg gifter meg, men tenker egentlig at det ikke behøver å være innen ett år, selv om jeg kanskje skulle satt det som en kriterie. Saken er faktisk den at jeg nå er forlovet på 17.ende året. Snakk om å være træg. Nå har jeg egenlig gitt opp og tror ikke jeg blir gift.
    Hmmm.
    :) Susanne

    SvarSlett
  8. Jeg vil gjerne ha det som deg; skal jeg forlove meg vil jeg bestemme dato innen et års tid... men jeg klarer meg uten ring også... :)

    Ha en flott torsdagskveld!

    SvarSlett
  9. Tusen takk for fine kommentarer hos meg! Det setter jeg pris på:)
    Flott blogg du har, her kommer jeg igjen! Jeg legger meg som følger.

    Han fridde og vi var forlovet i 7 mnd før vi giftet oss. Vi bestemte datoen for bryllupet bare en uke etter forlovelsen.
    Klem Vivian

    SvarSlett
  10. Takk for trøsteord hos meg i dag...Forlovelse er fint synes jeg,med eller uten ring om du skjønner. Da mannen min fridde,tenkte jeg på det som en forlovelse frem til bryllupet...
    klem♥

    SvarSlett
  11. I mine øyne blir man først fridd til, ergo forlovet.
    Så skal man da gifte seg innen 1 år :)

    Men man kan gjerne droppe hele forlovelsen og bare gifte seg! :)

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com