torsdag 16. september 2010

Gode minner fra noen vi savner hver dag som går ♥

gode minner blogg1

gode minner5

fra møbler som har tilhørt andre familiemedlemmer som man savner så sårt.

Dette serveringsbordet & lysestaken er fra mormor (mormoren til mannen),men jeg har alltid kalt henne mormor jeg også. I April til neste år har hun vært borte fra oss i 2 år. Savnet er stort,å vi prater ofte om henne,å fortelle koselig ting å de tingene vi husker best om henne. Hun var så heldig å bli oldemor til 2,storebror & lillesøster. Men lillesøster fikk desverre aldri tid til å bli kjent med oldermor. Da hun bare var 2 mnd. Men oldemor fikk holde henne,å snakke med henne. Å det lyste stolthet av øyene hennes. Vi har heldigvis en oldemor igjen. Dette er min bestemor,hun blir 98 år i mai til neste år. En dame som klare seg selv for det meste,bor i leilighet & går som en tenåring. Jeg bøyer meg i støvet for disse gamle damene & mennene ,å håper jeg er like sprek når min jeg blir like gammel.

Jeg elsker slike gamle ting som har masse sjarm & mye å fortelle fra hvert lille merke. Dette bordet skal jeg beholde akkurat slik det står. For jeg syns det fortelle sitt eget jeg best slik!

Liker du gamle ting som har en historie å fortelle?

 Ønsker alle dere herlige en flott torsdag!

klem Christina1

 

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker gamle ting med en historie bak :)
    Har endel arveting jeg er veldig glad i.. Som fyller meg med glede og også litt vemod.. Men det er gode minner og det er godt å omgi seg med disse tingene.
    Kos å ha det i daglig bruk!

    Nydelig i din stue, både bordet og lysestaken er ordentlig flott.. Det samme må jeg si om oversiktsbildene -rå-lekker stue :)

    Klem fra tove

    SvarSlett
  2. Så fint skreve!
    Eg er veldig glad i ting med historie. Gjenstander frå egne familiemedlemmer er nr 1. og bruktfunn ein god nr 2. =)
    Ha ein fin torsdag!

    SvarSlett
  3. Utrolig fint skrevet Christina:) Sitter her med tårer i øynene!! Vi har også mye fra kjære familiemedlemmer, men heldigvis lever de i beste velgående:)

    Det er utrolig spenennde med gamle ting som har en historie!! Det er jo det som er det morsomme!!

    Tusen takk for koselig kommentar:) Den varmet:)

    Vi må bare få si at du har så utrolig fin layout på bloggen din!! Vi blir like imponert hver gang:)

    Klem:)

    SvarSlett
  4. Hei Christina:)
    Og tusen takk for god bedring hilsen. Nå skal jeg nok få bukt med shiten nå som jeg har vært en tur hos legen.
    Jeg elsker ting med historier bak seg, og vi har masse. Desverre får jeg nesten si, for jeg ville jo så gjerne heller ha menneskene her. Vi har arvet etter både svigerforeldrene mine og mine egne, og det er ting som skal få lov til å stå akkurat som det er. Enkelte ting er jo ikke superlekre, men så har enten jeg eller dansken mange gode minner om dem, og da får de selvfølgelig en plass hos oss. Det gir liksom en liten godklump i halsen hvis du skjønner hva jeg mener:)
    Håper du får en fin kveld og helg.
    Klem fra meg!

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com