tirsdag 3. juli 2012

Fødehistorien om da Gabriella Madelen ble født


Tirsdag den 5 juni var termin min,denne dagen hadde jeg også time hos jordmor. 
Da jeg kom dit ble alt sjekket,og blodtrykket hadde plutselig blitt høyt. 
145/100. Jeg ble sendt direkte opp til føden for en registrering av babyen. Blodprøver ble tatt & alt annet enn blodtrykket var fint.
Jeg hadde noe rier under registreringen,så de mente jeg kunne dra hjem og se om det kom igang av seg selv,vist ikke måtte jeg møte opp til ingangsettelsestime på føden kl 0830 dagen etter.
Vel,ingeting skjedde den natta. Mannen & jeg møtte opp på sykehuset kl 0830 onsdagen.
Blodtrykket hadde økt opp til 150/105.  Da var det allerede bestemt at vannet skulle taes. Jeg hadde 2 cm åpning. Vannet ble tatt kl 0900 og frem til kl 1100 skjedde det ingenting. 
Da ble dryppet satt. Rien kom ganske regelmessig,og mellom kl 1100-1300 gikk jeg opp til 5 cm åpning. 
Fra ca kl 1300 økte de dryppet og rien ble ganske intense. Åpningen fra 5 cm til 10 cm gikk ganske fort og kl 15:51 var Gabriella født. 
Det var en fin fødsel,men den var mer intens enn de 2 andre fødslene mine som har startet av seg selv. 
Men følte jeg klarte meg bra. Ingen smertelindring denne gangen heller og ikke en eneste rift. 

Det kjennes godt å være ferdig,men det er en egen sjarm det å være gravid. Men den svangerskapskvalmen og spyinga eier ingen sjarm!

Ha en fin tirsdag vidre alle dere fine mennesker 

Klem







6 kommentarer:

  1. Så koselig å lese :)
    Ser du fikk dagen før meg :P Herlig tid å få barn på ♡ Håper du koser deg masse med dine 3 små! Fin tirsdag

    SvarSlett
  2. Ååå...så fine bilder *rørt*...:) En fødsel er fantastisk, og en helt unik opplevelse! Jeg ble satt i gang med mine to første, men sistemann kom naturlig... omvendt for meg altså:))
    Kos deg masse, og nyt tiden!

    Stor klem fra Janne:)

    SvarSlett
  3. Skjønne bilder!
    Godt at fødselen gikk fint :)
    Hos meg har alle tre startet av seg selv, siste kom på termindagen!
    Ingen smertestillende, og ganske raske fødsler...så det var mektig vondt ja!
    Gleden etterpå overgår uansett alt ;)
    Kose deg masse!
    Klem

    SvarSlett
  4. Det største i livet!!
    Så flott at du hadde en fin fødselsopplevelse:)

    Vakker prinsesse også da:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Se der ja! Fort og gæli! :)
    Høres ut som en fin fødsel, selv om riedryppet gjør det utrolig intenst! Det vet jeg veldig godt selv :)
    Kos dere videre med lille tulla, nydelig jente dere har fått!
    Klem

    SvarSlett
  6. Fint at fødselen gikk så fint :)

    Og nydelig bilder du har lagt ut! :)

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com