tirsdag 10. august 2010

To gode venner.. ♥

Cassie & isabella Cassie & isabella2

cassie & isabella3 cassie & isabella4

To gode venner!

Disse to er verdens beste venner. Å jeg husker så godt når jeg var gravid med både storebror & lillesøster.. hvor mange mennesker som ikke likte at vi hadde en slik rase. De var så redd for at hunden skulle gjøre storebror eller lillesøster noe. Men Cassie er verdens snilleste hund. Tålmodighet har hun masse av,å barna kan gjøre det meste på henne uten at hun sier så mye som et pip.. Å blir hun lei,da sleiker hun dem i ansikte. Cassie er en blandigshund,75 rottweiler & resten doberman. En utrolig flott hund. Jeg mener selv at barn som vokser opp med dyr,har gode forutsettninger for å lære seg hvordan de skal behandle dyr. Det å lære seg å høre etter når hunden er lei & ikke vil mer. Det å la den få være i fred når den er på sin plass. Dette er vi veldig obs på,for vist Cassie leker med oss også går hun å legger seg i kurven sin.. da vil hun være i fred,å da er det veldig viktig å respektere det. Dette er noe jeg har lært storebror,men lillesøster er enda litt lita for å forstå det.. så da må man passe litt mere på. Men selvom jeg mener hunden er verdens snilleste,får aldri barna lov å være alene sammen med henne. Man vet aldri!

Vokste du opp med dyr i nærheten? Og tenker du noen ganger over om det gjorde noe med deg?

Ha en vidre fin dag!

hjertelig hilsen

10 kommentarer:

  1. Mine foreldre har en Rottwiler, og snillere hund skal man lete lenge etter . Glad i unger og andre hunder, ligger til og med å sover ilag med 2 katter :) Jeg mener at hunder blir slik man oppdrar dem (pluss at de nok har litt medfødt personlighet da ;))
    -synnøve-

    SvarSlett
  2. Takk for at du tittet innom... Jeg skriver og skriver kommentarer i hytt og gevær, så det blir nok et ras snart ;) he,he..
    jeg trengte akkurat denne lille oppmuntringen fra deg..
    Ha en flott ettermiddag..
    KLem SIv Janne

    SvarSlett
  3. Trur alle onga har gått av å våkse opp lamme dyr, og så e d opp tel oss våksne å lære dæm korsn dæm ska førhålle sæ tel dyran. Han kompis elske hunda, har fra han va pittelitn måtta lære han at vi går aldri bort til en hund som står i bånd og vi spør bestandi eiern om vi får lov å klappe den. Han e kjæmpeflink og spør bestandi. Trur mange onga kunne ha unngådd å bli bitt av hunda om bare de voksne hadde brukt hode litt. Kjenne æ blir kjæmpefrustrert når æ ser onga som pile fram tel hunda som står betta aleina uttafør butikka ol. og føreldran bare står å ser på. :o)
    Kjæmpefin hund dokker har førrestn, syns ho så vældi snill ut æ. :o)

    SvarSlett
  4. så skjønne bilder :) Særlig det siste, veldig flott motiv :)
    Ønsker deg en god uke!

    varm klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig kommentar. Jeg gleder meg til å følge bloggen din videre for den var bare nydelig.
    Klem Yvonne

    SvarSlett
  6. Så koselige bilder! Det er kjekt med dyr i huset. Kunne godt tenkt meg en katt igjen. Greit med dyr som lufter seg selv:-)

    Tusen takk for hyggelig hilsen! Kjempefin blogg du har!

    Klem

    SvarSlett
  7. Trur alle unger har godt av å omgås dyr, så lenge dei lære korleis dei skal behandle dei.
    Verkeleg herlige bilete du har tatt her!
    Klems

    SvarSlett
  8. Alle barn har godt av å omgås dyr:) Mine barn deler hverdagen med kyr, ender, katter, kaniner og hest, en herlig blanding av gode dyrevenner. Nå som jentene blir større så forstår de selv hvor heldige de er som kan omgås disse dyra. Spesielt når de får besøk av "bybarn". Herlig hund dere har!

    SvarSlett
  9. Hei vænnen

    Du lage jo så mange flotte innlægg at æ rækk ikke over å få sagt kor bra æ syns dæm e, så nu tar æ et jafs hær. Du skriv så fint å rætt fra hjærte. Det e bare nydeli.
    Når det gjelder å vokse opp med dyr, så syns æ det e kjæmpebra, æ vokste sjøl opp med to golden retrivera.
    Det ga mæ ansvarsfølelse pluss at de ga mæ så mye kjærlighet og trim ikke minst;)Vi har nu to rare langhårakatte,litt oppi åran. Å nu når han Jonas bynne å nærme sæ to år, så elske han å kose med de, og han skjønne at han må vær forsiktig å snill.
    Men æ syns det e kjæmpeviktig at man ikke lar småonga vær aleina med dyran.
    Ønske dæ en stjærnekveld. Å tusn takk for så fine kommentara inne hos mæ.

    Goklæm Cathrine Nicoline

    SvarSlett
  10. Bra innlegg, og herlige bilder som følger med. :)

    Er helt enig i det du sier, og har "alltid" hatt dyr selv. Man lærer respekt i det å omgås dyr. Akkurat nå passer vi søsteren min sin Whippet- i tillegg til å ha våre egne to hunder, to katter, en katt og 21 sauer. livlig, men koselig. :)

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com