lørdag 22. januar 2011

Gulv med historie.. ♥


lørdag3

God lørdagskveld alle sammen! ♥ Innom en liten snartur. Dagen idag har gått med til og holde på med lillesøster sitt rom. Vi har et hus som ble bygd på 1950 tallet,vist jeg ikke huske mye feil. Oppe på loftet var det før mange små boder som vi nå prøver å få gjort om til soverom. Vi har et soverom det,storebror har et & nå er det lillesøster sitt som ordnes. Når vi rev bort belegget som lå der kom et fint tregulv til synet. Desverre har det endel skader & slikt.. Trist er det,men jeg kan ikke forstå hvorfor mennesker før i tiden la belegg som var styggere enn flattlusa oppå et slikt nydelig gulv.. Kan du forstå det? Kjenner jeg blir litt fortvilt bare å snakke om det.. hihi ♥

   lørdag1

Imorgen er det mer oppussing som gjelder, Må utnytte helgene vi har så godt så over hode mulig. Ukedagene springer så fort avgårde. Men regner med at neste helg blir det maling & innredning. For da skal barna bort på overnatting.. ♥

Veldig koselig at så mange stikker innom,men enda koseligere om du legger igjen noen spor slikt at jeg kan finne ut hvem som er innom her hos meg..♥

Ønsker alle som titter innom en nydelig lørdag!
♥♥♥
Klemmer fra Christina

7 kommentarer:

  1. Heia!!
    Jeg sjønner godt kan du snakke om. Vårt hus er fra 1936 og når vi begynte å rive opp ugg mange belegg over fant vi nydelig tre gulv i rød/svart og en god blanding. Så vi pussa det ned å lakka det opp så det er gulvet nede hos oss. Malmfrur, tåler en støyt. :) Blir kjempe fint når det blir ferdig! :) Jeg glede meg til å se reslutatet! :) Kos deg med dine så snakkes vi snart!
    Klem Isabell :)

    SvarSlett
  2. Spennende med oppussing!! Ja det er virkelig uforsåelig at man kunne legge belegg oppå tregulv. Like uforståelig er det at man satte inn svære sprosseløse vinduer i flotte gamle sørlandshus. Det ødelegger hele stilen på huset, etter min mening.
    Nydelig liten prinsesse du har:-))
    Flotte bilder i varme fine pastellfarger.
    Ha en fin kveld
    klem

    SvarSlett
  3. God lørdag til deg og Christina;)

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Så moro å oppdagen slike fine skatter!! Lykke til med oppussingen :) Riktig god lørdagskveld til deg! Klem fra Livy

    SvarSlett
  5. Ja det er underlig hvor forskjellig smak man har hatt oppigjennom tidene :) Så vakkert bilde av rosen på fatet. *♥*

    SvarSlett
  6. Er heilt enig med deg. skjønner ikkje koffø folk ødela så flotte gulv før.. hmm :) Vi skal ha tregulv i alle rom (der vi ikkje skal ha flis sjølvsagt). Gleder meg til det! :)

    Ja, håper at formen blir betre. Har vertfall ein aktiv liten krabat i magen. Har vert på ultralyd to ganger sjølv, og det er deilig å sjå at alt står bra til :)

    Ønsker deg ein herlig søndag! Godklem :)

    SvarSlett
  7. Så moro med litt oppussing, men det er vemodig ja, når man finner vakre gamle ting gjemt bak det stygge. Uforståelig, men sånn var det jo nesten alltid.

    Vi har startet med litt oppussing vi også, nå er det soverommet vårt som skal bli "nytt". Vi har levd med bare hvittet furutak i over 2 år og en tapet som absolutt ikke er min stil, men nå skal det endelig bli hvitt tak og hvitt panel på veggen:)

    Håper du har en fin helg:)

    klem Jennifer (bittelillehuset)

    SvarSlett

Du gjør dagen min ekstra god ved å legge igjen et spor eller to <3
Jeg var så plaget med spam fra anonyme,så jeg måtte ta vekk at anonyme kunne kommentere.
Vist du er anonym og lurer på noe,send meg en mail : christinamari.paulsen@gmail.com